Ries maakt kennis met Fleur Voermans

Veel golfbanen en golfclubs verwelkomen nieuwe leden, zo ook bij Golfclub Hitland. In deze reeks kennismakingsgesprekken komen nieuwe en ook leden die al heel lang lid zijn van de club aan het woord.

In deze 13e aflevering wordt kennis gemaakt met Fleur Voermans

Wanneer begonnen met golf en waar sta je nu?

Ik ben 8 jaar geleden begonnen met golfen en nu zit ik op handicap 44,2. Door de verandering van het handicap systeem vorig jaar ben ik helaas gestegen, maar nu ben ik hard bezig om mijn handicap omlaag te krijgen.

Hoe kom je bij golfbaan Hitland terecht?

Bij golfbaan Hitland ben ik terecht gekomen door vrienden van mijn broertje, zij zaten al op golf en zouden het leuk vinden als ik een golf les zou gaan volgen. Dus ben ik golf les gaan volgen en sindsdien gaat er bij mij geen sport boven het golfen.

Hoe ben je in contact gekomen met de Golfclub Hitland?

De zondag voordat ik mijn eerste les volgde was ik langsgegaan met mijn ouders en in contact gekomen met de personen die toen de jeugd regelde. Mede door hen ben ik bij de club terecht gekomen en mocht ik een les gaan volgen.

Speel je vaste dagen op Hitland en ook in de winter?

In de zomer en de winter speel ik altijd standaard golf op de zondag. In de zomer volg ik altijd lessen en speel ik doordeweeks regelmatig op de baan. In de winter probeer ik iedere zondag het golfen bij te houden op de drivingrange en de baan.

Focus op werk/ school en of golf, hoe is bij jou de verhouding?

Door school is het voor mij niet altijd gemakkelijk om het golfen bij te houden, maar in de vakanties zeker de zomervakantie probeer ik altijd een paar keer week te gaan golfen.

Heb je favoriete golfclubs/ stokken?

Mijn favoriete golfclub is mijn ijzer 7, omdat dit een club is waarbij je altijd weer teruggaat naar het standaard golfspel, mocht het even niet zo goed gaan. Ook is dit een club waar ik van begin af aan vertrouwd mee ben geraakt, omdat je bij de eerste lessen altijd begint te slaan met een ijzer 7.

Speel je ook weleens op andere golfbanen?

Voor corona deed ik met de jeugd van Hitland en Golfclub Crimpenerhout mee met de gezamenlijke jeugdwedstrijden op Golfbaan Capelle. Samen hadden wij altijd superleuke en gezellige middagen/avonden.

Heb je ook nog andere hobby’s?

Nee, op het golfen na heb ik geen andere hobby’s. Golfen is mijn hoofdsport en daar gaat al mijn aandacht naartoe.

Wie in je omgeving speelt ook golf?

In mijn omgeving spelen mijn vader, moeder en broertje golf.

Heb je al een keer deelgenomen aan een clubwedstrijd?

Ja, ik probeer altijd mee te doen met de clubwedstrijden die ze voor de jeugd organiseren. Ook vind ik het leuk als er met de volwassenen en de jeugd wedstrijden gecombineerd worden en dan doe ik ook altijd met plezier mee.

Besteed je veel tijd aan golf?

Iedere week probeer ik altijd tijd vrij te maken om minstens 1 uur te gaan golfen, maar het liefst ga ik meerde keren per week een paar uur golfen.

Hoe is het bij de jeugd van de Golfclub

Bij de jeugd van Hitland heb ik het onwijs naar mijn zin. Het leukste vind ik dat er net zoals ik ook fanatieke mensen zijn die golf ook als hoofdsport zien en dus ook al jaren bij de golfclub zitten. Maar wat ik ook leuk vind is om te zien dat nieuwe jeugdleden ook de club hebben gevonden en ik bij hun veel vorderingen zie door goede lessen die hier gegeven worden.

Communicatie binnen de Golfclub voldoende?

Ja, de communicatie binnen de club is altijd goed. Als er iets is dan wordt het altijd direct gecommuniceerd naar de juiste persoon.

Kijk je wel eens op de website van de golfclub?

Ja, voor ik een ronde wil gaan inplannen of de dag zelf nog wilt gaan lopen neem ik altijd een kijkje op de site om te kijken wat de baanstatus is en welke tijden er nog beschikbaar zijn om te reserveren.

Vind je presteren bij golf belangrijk?

Ja, ik vind het altijd heel belangrijk dat iedereen zich netjes aan de golfregels houdt en altijd een goed uiterlijk heeft als het gaat om kleding.

Wordt er wel aandacht gegeven aan nieuwe leden van de golfclub?

Jazeker, zodra er iemand uit mijn omgeving wilt gaan golfen; dan staat de club er altijd voor open dat diegenen kennis mag maken met de sport en een les mee mag doen met de jeugd.

Wat wil je nog meer kwijt?

Het leukste wat ik vind van golfbaan Hitland is dat als ik weinig tijd heb altijd op de par 3 kan oefenen. De club heeft ook de mooiste oefenfaciliteiten om nog beter te worden in de sport en het is altijd goed onderhouden.

Hopelijk heb ik jullie zo nog een beter beeld gegeven van de sport golfen en Golfbaan Hitland en kiezen jullie deze golfbaan om de sport te leren.