Wedstrijdreglement, Supplementen, Toelichtingen

Ons wedstrijdreglement (klik HIER) heeft in 2022 een update gekregen, waarin o.a. de vernieuwde golfregels van 2019 en het nieuwe Wereld Handicap Systeem van 2021 zijn verwerkt. Daarnaast is ook opnieuw getoetst of het wedstrijdreglement nog voldeed om waar nodig wedstrijden in goede banen te leiden.
In april 2022 is ons vernieuwde Reglement in de ALV bekrachtigd en gepubliceerd.

Voor de wedstrijd specifieke afspraken zijn inmiddels de zogenaamde Supplementen opgesteld, ook volgens NGF Format. Supplementen bevatten per wedstrijdvorm specifieke regels en voorwaarden met de (standaard) onderwerpen Deelname/Inschrijving, Opzet en werking, Handicapverrekening, Uitslagen. De Supplementen zijn een integraal onderdeel van het Wedstrijdreglement, maar worden om praktische redenen niet vastgesteld door de Algemene Ledenvergadering, maar door het Koepeloverleg (commissies en bestuur). Dit is jl. februari gebeurd, onder begeleiding van onze H&R Commissie.

Tenslotte kennen we ook nog Spelerstoelichtingen. In deze documenten worden de belangrijkste golfregels van een specifieke soort wedstrijd voor de deelnemers op een rij gezet. Deze zijn ook in te zien op de clubwebsite en kunnen vooraf aan de deelnemers worden toegestuurd. Vooral relevant voor minder gebruikelijke of complexere spelvormen zoals Foursome, Fourball, Matchplay, etc.

Welke Supplementen zijn er?

• Supplement Matchplay kampioenschap: HIER
  • Supplement Strokeplay kampioenschap: HIER