Baancondities en local rules...

Slechte baancondities en toch Qualifying spelen? Een Local rule biedt uitkomst.

Volgens de richtlijnen van de NGF behoren individuele wedstrijden die gespeeld worden op een baan die qualifying is, altijd als qualifying wedstrijden te worden aangemerkt. Commissies kunnen die wedstrijden dus niet als “non-qualifying” bestempelen.
Als dat toch een wens is kan dat wel, maar dan moet er gekozen worden voor een andere spelvorm, b.v. een “drie-stokken-wedstrijd” of zo.

Als de omstandigheden slecht zijn en baan en wedstrijd zijn qualifying, kan vanuit de commissies een local rule worden toegepast:

Een bal die op een kort gemaaid gedeelte door de baan ligt, mag zonder straf worden opgenomen en worden schoongemaakt. De speler moet de bal op exact dezelfde plaats terugplaatsen waar hij oorspronkelijk lag (markeren).

Voor meer informatie klik op HIER

Terug naar het commissies overzicht