De club

Golfclub Hitland speelt op de 18 holes golfbaan Hitland, gelegen in het natuurgebied Hitland, dat u kunt vinden tussen Capelle aan den IJssel en Nieuwerkerk aan den IJssel (gemeente Zuidplas). Eigenaar en exploitant van Golfbaan Hitland is 'Recreatieschap Hitland'.

Golfbaan Hitland beschikt naast een 18 holes baan (met A-status), tevens over een 9 holes par 3-baan, een vrij toegankelijke, verlichte drivingrange, twee oefengreens en een chipping green met oefenbunker.
In het gezellige Golfhuis vindt u naast een restaurant met groot terras, kleedkamers met douches, vergaderruimtes en het kantoor van het recreatieschap met de balie van de caddiemaster.

Golfclub Hitland is in 1993 opgericht als Golfclub Van Rijckevorsel. De club heeft ca. 300 leden, waaronder zo’n 20 jeugdleden. De naam van de vereniging is op 24 januari 2011 statutair gewijzigd in Golfclub Hitland.

Als lid bent u welkom om deel te nemen aan de door Golfclub Hitland georganiseerde wedstrijden en/of overige activiteiten zoals regelavonden en regelexamens. Kennismaken? De Golfclub organiseert ook "open" wedstrijden! Wellicht is een proeflidmaatschap van 3 maanden een nog betere manier  om bekend te raken met de golfclub.

Op deze website staat veel informatie over onze club en over het lidmaatschap. Onze wedstrijdkalender vindt u door te klikken op WEDSTRIJDKALENDER 2024. Onze soorten wedstrijden kan je bekijken door HIER te klikken.

Mochten er na uw bezoek aan onze website toch nog vragen zijn stuur dan een mail naar: secretariaat@golfclubhitland.nl

Kijk ook eens naar onze Facebook pagina: KLIK HIER