Nieuwe formule Matchplay Kampioenschap 2022!

Wij hebben geluisterd naar de commentaren van de deelnemers van de laatste Matchplay Kampioenschappen en dit jaar het Matchplay Kampioenschap in een nieuwe jasje gestoken.

Wat is nieuw?

In het Matchplay Kampioenschap 2022 krijgen alle spelers, die in de eerste ronde van het Bruto klassement hun eerste wedstrijd verliezen, een herkansing in het Netto klassement!
Dit betekent dat alle bruto spelers minstens twee wedstrijden zullen spelen en via het netto klassement nóg een kans krijgen om kampioen te worden.

Hoe zien de speelrondes er dan uit? Klik op MP-SCHEMA

Voor meer details: klik op REGLEMENT voor het Wedstrijdreglement.

In het Netto klassement kan dat natuurlijk niet, maar daarvoor hebben we bedacht dat de Publiekswedstrijd op 18/9 voor alle uitgeschakelde deelnemers van het MP kampioenschap gratis is.

De indeling wordt dit jaar niet op loting gebaseerd maar er wordt vanaf de laagste handicaps naar hogere handicaps ingedeeld in het speelschema.
De winnaars 1 en 2 van 2021 worden in het Netto en Bruto schema “geplaatst” en daarna worden de overige spelers ingedeeld gebaseerd op handicap.

Competitiespelers  en spelers met een handicap tot 20 worden gevraagd deel te willen nemen aan het Bruto klassement.
Midweek kaarthouders mogen ook de Finaledag (weekend) spelen op hun rondenkaart.

Alle afvallers van het Matchplay Kampioenschap spelen gratis mee in de Publiekswedstrijd op 18/9 (mits ingeschreven) en overige deelnemers betalen €4,=.

Reden genoeg om snel (uiterlijk 19 maart) in te schrijven (of je inschrijving aan te passen naar “netto” c.q. “bruto”)  via de website onder "Wedstrijden/September/Matchplay Kampioenschap 2022”.

LET OP! Inschrijven via de WebApp is niet mogelijk i.v.m. de begrensde  mogelijkheid om wedstrijden in de toekomst te zien. Gebruik de inschrijving via de website in plaats daarvan.

Groet namens de WECO, Stefan Westerling.