Corona effecten op clubwedstrijden?

Na de corona periode zou je verwachten dat we allemaal weer actief zijn gaan spelen en genieten van de clubwedstrijden. Maar bij alle soorten wedstrijden dit jaar is het aantal deelnemers minder dan voorheen. Zelfs bij de seniorenwedstrijden tellen we gemiddeld minder koppen. Hoe lang is het geleden dat er wekelijks een lijst met reservespelers klaar stond die op het laatste moment nog hoopten te kunnen spelen?

Wat is er aan de hand? Stellen we andere sociale prioriteiten nu Corona ons niet meer thuis houdt? Of is er te weinig uitdaging bij de clubwedstrijden?
Als bestuur weten we niet goed wat de redenen zijn, maar we weten wel dat al onze leden graag golfen… Ook is duidelijk dat het probleem niet alleen bij onze club aan de orde is, landelijk gezien zien we eenzelfde trend van een verminderde belangstelling. Is het tijdelijk?

Wij willen kijken of de huidige trend na de vakantieperiode stopt en er weer meer belangstelling komt voor de clubwedstrijden. We streven immers naar veel onderlinge ontmoetingen en gezelligheid!

Hoe dan ook horen we graag van onze leden suggesties om de aantrekkelijkheid voor het deelnemen aan clubwedstrijden te vergroten. Heb je ideeën, mail die dan gerust naar het Secretariaat (secretariaat@golfclubhitland.nl).
Als de trend zich voorzet zullen we dit najaar via een enquête met elkaar proberen breder inzicht te verschaffen in oorzaken en mogelijke aanpassingen.

Want… golfen doe je toch samen?

Bestuur Golfclub Hitland.