Winteromstandigheden in de baan..

Nieuws van de golfbaan:

Hierbij een aantal belangrijke zaken t.a.v. de winter omstandigheden in de baan:

- Om de baan op bepaalde plekken te sparen gaan wij de golfers voor 9 holes met gebruik van een handicart met zeer grote voorkeur boeken vanaf hole 1.
Deze holes kunnen de handicarts beter verdragen (na de topdrainage) dan sommige plekken op de 2e9 holes. Dus bij het boeken voor 9 holes met handicart zoveel mogelijk hole 1 tot en met 9 reserveren.

- Iemand die 18 holes speelt met handicart kan wel hole 10 t/m 18 spelen in de handicart.
Hiermee proberen we de druk met de handicart op de 2e 9 holes te verminderen.

- Om de baan in de winterperiode qualifying te hebben, zijn er voorwaarden van de NGF. Per 9 holes mag het maar maximaal 50 meter korter zijn en over 18 holes 100 meter korter.
De winterafslagplaatsen zijn nu zo geplaatst dat wij hieraan kunnen voldoen. Vanaf heden is de baan dan ook qualifying.
Indien de wintergreens in gebruik zijn of we gaan opteëen door de baan verandert dit uiteraard.

De nieuwe afstanden staan hieronder:

De oranje teebox is ook qualifying en heeft de normale afstanden behouden.

Meer weten over hoe je in de Winterperiode kan meehelpen om schade in de baan te voorkomen? Klik HIER en lees de nieuwsberichten van de golfbaan!

Groet vanuit: Communicatie Golfclub.