Update corona virus

09 MRT 2020

De ontwikkelingen rond het coronavirus volgen zich in een snel tempo op.

Gisteren (12 maart) is besloten om alle door de NGF georganiseerde en/of groepsactiviteiten (in heel Nederland) tot en met 31 maart af te gelasten. De Golfbaan  en Golfclub Hitland geven hiermee gehoor aan oproepen van de NGF, Nederlandse overheid, het RIVM ((Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) en NOC*NSF om maatregelen te nemen die de verspreiding van het coronavirus in Nederland indammen.

De NGF raadt aan alle  clubactiviteiten tot en met 31 maart 2020 te staken. Voor ons betekent dit dat alle geagendeerde wedstrijden zijn geannuleerd.

We realiseren ons dat de competitieteams trainen in team verband. Ons advies strekt zich ook uit tot deze trainingen en we adviseren de teams om tot individuele training over te gaan.

Het NGF beleid en dus ook ons advies geldt tot 31 maart as. Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn zullen we u hierover informeren.

Op individueel niveau nodigen we een ieder uit om de richtlijnen van de RIVM goed in de gaten te houden en hiernaar te handelen. Het golfleven hoeft in de komende periode niet stil te staan maar het is wel van het grootste belang dat alle golfclubs en golfers handelen naar de oproepen en adviezen van het kabinet, RIVM.

De belangrijkste maatregelen die mensen kunnen nemen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen, zijn heel simpel. Deze maatregelen gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen veroorzaken. Het is dus altijd belangrijk om deze op te volgen. Het zijn:

Als aanvulling op het advies van het RIVM wordt geadviseerd om de komende periode het handen schudden en begroetingszoenen te vermijden. Dat geldt in en om het clubhuis maar ook voor en na het spelen van een ronde. Het is ook belangrijk om een eigen waterfles te gebruiken. De NGF en NVG wijzen verder op het volgende advies van het RIVM:

Heb je verkoudheidsklachten of verhoging tot 38,0 graden Celsius én contact gehad met een patiënt met het coronavirus, of ben je in een gebied geweest waar het coronavirus heerst:

• China (inclusief Hong Kong)
  • Italië
  • Iran
  • Zuid-Korea

Blijf thuis, ziek uit en zorg dat je anderen niet besmet. Houd dus afstand tot andere mensen. Je hoeft de huisarts niet te bellen. Je klachten zijn mild. Dit kan ook een gewone verkoudheid zijn.

Worden je klachten erger:

• Je hebt koorts (meer dan 38 graden Celsius)
  • Je moet hoesten of je bent benauwd

Dan moet je wel bellen met de huisars. (Deze informatie kan in de loop der tijd aangepast worden; raadpleeg daarvoor deze pagina van rivm.nl.)

Van golfers met bovenstaande klachten wordt verwacht dat ze met de golfbaan afstemmen of het veilig is om een bezoek aan de golfbaan te brengen. Wij doen hierbij een dringend beroep op uw eigen verantwoordelijkheid, voelt u zich niet lekker of bent u verkouden volg dan de richtlijnen van het RIVM en kom niet naar de golfbaan.