Afsluiting Winter Eclectic 2022-2023, Finale

De dagen voor de laatste ronde van de Winter Eclectics waren dagen zonder zon, met harde wind en veel regen en zondag 1 april was het weer net hetzelfde.
Het leek haast een grap dat de laatste wedstrijd en finale in de Winter Eclectic 2022/2023 gewoon door kon gaan.
Maar niets bleek minder waar, het was geen grap en zelfs Handicarts waren toegestaan. Terwijl veel banen in Nederland dicht waren i.v.m. wateroverlast en harde wind, dus chapeau voor de conditie van de baan en het werk van afgelopen jaar met drainage en een extra zandlaag om de baan in natte weersomstandigheden langer open te kunnen hebben. Dit hebben wij in jaren niet meegemaakt.

Het startveld bij de wedstrijd was heel beperkt in verband met o.a. het eerste speelweekend van de NGF competitie, een verjaardagsborrel van één van onze weekendspelers  en natuurlijk het weer.. Voor een finale van een lange reeks deelwedstrijden was dit misschien een kleine teleurstelling maar met 21 dappere spelers gingen wij de baan in.

De Neary/Leary/Longest en dit keer een Snoekie waren speciaal voor de finale op uitdagende holes neergezet want het moet niet te makkelijk zijn op een finaledag.
Dat bleek ook want een Leary op hole 3 konden zelfs de longhitters en singel handicappers niet binnenslepen. De rest van de notitiebladen in de kokers waren helemaal nat van de regen en niet makkelijk te lezen, maar we kwamen er uit.

Eén van de deelnemers vond de omstandigheden niet echt lastig en presteerde het om op de par 3 hole 11 een Hole In One te slaan! Proficiat Jannie Zeeman!

De beste spelers in de 10e Winter Eclectic waren:

Netto: 1. Farley Tio (69), 2.Martin Snoodijk (72), 3. Maarten ter Laak (72).

Bruto: 1. Maarten ter Laak (79), 2. Rob de Waard (82) 3. Farley Tio (86).

De Winter Eclectic was in 2022/2023 uitgebreid naar 10 deelwedstrijden en zonder dagprijzen per deelronde. Wij hebben in plaats daarvan het aantal prijzen in de finale verhoogd en ook delen wij prijzen uit voor de beste 5 in de bruto en netto categorie.

Op deze laatste finale dag werden dus de prijzen uitgereikt voor winnaars die over alle Eclectic wedstrijden de laagste (ringer) scores hebben behaald.
Om een kans te maken in de prijzen te vallen moet je veel wedstrijden hebben meegespeeld en gaandeweg je scores op de strookjes van kleur hebben zien veranderen..

Rob en Joop deden op gepaste wijze verslag van hun mooie toppositie, met dank aan de WECO.

Uitslagen Winter Eclectic 2022/ 2023

Jos Schmidt

John Siteur

Proficiaat alle winnaars!

Groet van Stefan Westerling en Jannie Zeeman, namens de WECO.