Golfclub Hitland opent golfseizoen met Onze Eerste

Nieuwerkerk aan den IJssel – Het golfseizoen, waarin de wedstrijden meetellen voor de handicap, begint jaarlijks in de tweede helft van maart, weer of geen weer, storm of regen. Zondag 19 maart was geen uitzondering op de minder- weer -traditie van deze wedstrijd. Weliswaar droog weer, maar windkracht 5 á 6 blies de spelers bijna uit hun verschoning.

Onze Eerste was 24 jaar geleden de eerste wedstrijd die golfclub Hitland, toen, net opgericht als Van Rijckevorsel, speelde. Golfbaan Hitland was nog in aanbouw, maar de club bestond dus reeds. Voorzitter Boy Kodde: “De Capelse was al gereed en als goede buur bood men hun baan aan voor het spelen van onze wedstrijd. Een goede band tussen beide clubs was gesmeed en met het jaarlijks terugkeren van Onze Eerste op golfbaan Hitland was een traditie geboren.”

Zondag vlogen de ballen te vaak met de wind mee, werden de spelers er onrustig van en bleek het moeilijk een goede score neer te zetten. Zaten de Hitlanders vorige week bij de laatste winterwedstrijd bij de prijsuitreiking nog op het terras, nu werden de consumpties genuttigd in het restaurant van het golfhuis – geen storm in hun glaasje wijn dus.

Wedstrijdleider Robert Okkerse maakte de prijswinnaars van de wedstrijd bekend en reikte tevens de trofeeën uit van de Order of Merit 2016, aan de meest constante speler van het jaar en de zogenaamde ‘runner-up’.

De uitslagen op een rijtje:

Neary dames: Marianne van Dongen, heren Theo v.d. Bie

Longest drive dames: Karin v.d. Sande, heren Senol Uyrum