Dameswedstrijden, verslag mei 2022

Twee weken achter elkaar gingen de dames de baan in zonder angst voor al te lage scores met een neerwaarts (of beter gezegd opwaarts) resultaat voor hun handicap. Zij liepen hun ronde ‘just for fun’.

Dinsdag 17 mei stond een Texas Scramble op het programma, in teams van drie proberen de laagste score over 18 holes te behalen. Wél met enkele restricties; iedere speler moet minimaal 5 keer afslaan en de speler van de gekozen bal doet even niet mee bij de volgende slag. Elk jaar weer is iedereen druk in de weer om zo tactisch mogelijk het spel te spelen.

Winnaars : Lannie Kempers, Jozé van Rooijen, Sandra van Dongen: netto 60 Runners Up: Soemi Sukhraj, Nellie Hermans, Elly Roodhorst: netto 61

Dinsdag 24 mei stond de Touwtjes-wedstrijd over 9 holes op het programma. De weergoden hadden deze dag uitgekozen om 4 seizoenen in een paar uur te proppen, regen, wind, hagel en zon kwamen voorbij. De dames gingen door de baan niet alleen gewapend met regenpak en paraplu, maar ook met een stukje touw van 1 meter. Met slim inzetten van het touw, bijv. om uit de bunker te komen of makkelijk uit te holen zonder bijtelling van slag(!) was een lage score in zicht. Een aantal dames is helaas voortijdig gestopt, het merendeel is doorgegaan en zit na afloop voldaan bij HIT. Overigens blijkt ook dit keer weer dat niet alle dames ten volle gebruik hebben gemaakt van het touwtje en blijven gratis slagen onbenut. Volgende keer beter!

Winnaar: Janneke Kodde: netto 25

Runner Up: Nellie Hermans: netto score 28.

De Damescommissie.