Algemeen

Als je geen plannen maakt gebeurt er niets dus is de Heren commissie weer gewoon aan de slag gegaan met het inplannen van de Ballen Lawine wedstrijden. Wat ervan terecht komt gaan we leren maar wij blijven enthousiast. 

De Ballenlawine-competitie bestaat uit  plm. 12 wedstrijden. De 8 beste stableford scores tellen mee voor het eindklassement. Als we maar 11 wedstrijden spelen dan tellen de beste 7, enzovoort, enzovoort. 

Daarnaast zijn er de dag prijzen voor de Neary en de Leary (1e bal natuurlijk wel op de fairway maar dat spreekt voor zich).

Na afloop van de wedstrijden wordt er wat gedronken met de flight genoten. Halverwege de competitie is er een Diner (vis of vlees) met uitreiking van de dagprijzen. Aan het eind van het seizoen is er een afsluitend Diner met de spectaculaire prijsuitreiking. Dan is het ook echt een Ballenlawine en gaat menig speler met een voorraad(je) ballen naar huis.

Natuurlijk wordt er ook gestreden om de wisselbokaal en voor het 5e jaar nu ook voor de befaamde Green jacket (One size fits all)

Dus niet elke wedstrijd prijsuitreiking maar 2 keer in het seizoen. Dat is mede de kracht van de Ballenlawine, je hoeft niet te wachten op de laatste flight. Dat al die vroege starters dan toch nog op het terras zitten als de laatste binnenkomt is hun eigen keuze.

De heren commissie is 2021 versterkt met de komst van Hans de Moor, hij dacht: ik doe toch altijd mee dus kan net zo goed meehelpen met de organisatie. 

Verder bestaat de Heren commissie uit de volgende leden.

  • Ries Rook, onze voorzitter en grote leider,
  • Jos Hermans, onze penningmeester, planner en spreadsheet virtuoos
  • Charles van der Does, al lang 60 geweest maar jong van geest
  • Jaap Snoek, captain slow.
  • Ed Trion, voorvechter van vernieuwing (pinbetaling)
  • Hans de Moor, onze nieuwkomer van 2021  
  • Jan van Wijk, bijna een parretje.

Er is per wedstrijd plek voor 30 spelers en ook hier geldt “vol is vol”, we doen natuurlijk ons best om bij overschrijving deze spelers alsnog te plaatsen maar dat is helaas niet altijd mogelijk.

Mocht je onverhoopt toch niet kunnen zeg dan tijdig af zodat we andere spelers een kans kunnen geven. Het spreekt voor zich dat een “No Show” niet wordt gewaardeerd.

Tot ziens op Hitland, namens de Heren Commissie, Jan van Wijk


Terug naar het commissies overzicht