Vervanging gemaal bij Park Hitland van start in 2023!

Goed nieuws voor golfers op Golfbaan Hitland: het nieuwe gemaal met een verhoogde capaciteit wordt gebouwd gedurende 2023. Dit maakt het mogelijk om het waterniveau in Park Hitland beter te regelen: het nieuwe gemaal kan meer water afvoeren (bijv. bij langdurige regenval) en tegelijk krijgt het gemaal een waterinlaat om schoon water uit de Hollandsche IJssel de polder in te kunnen laten stromen (bijv. bij langdurige droogte).

Voor ons allen is dit heel positief! Door het waterniveau op peil te houden kan de drainage op de baan zijn werk beter doen. Dit is ook een belangrijke reden om de capaciteit uit te breiden. Hiermee worden onze Golfbaan en Golfclub aantrekkelijker voor bestaande en nieuwe spelers en voor nieuwe leden!

Lees meer over het project: klik op Vervanging gemaal Park Hitland 2023.

Stefan Westerling, W&A