Het Foursome kampioenschap 2021: verslag

Door verschuivingen werd dit kampioenschap als laatste “major” pas op zaterdag 30 oktober gespeeld.
Die periode is de kans op slecht weer het grootst en dat hebben we geweten ook.
   ..
Miezer en forse buien wisselden elkaar af en ook de wind speelde het spelletje mee.

Wij als wedstrijdleiding werden ook nog eens geconfronteerd met een aantal uitvallende spelers waardoor het behoorlijk puzzelen werd om flights compleet te houden.
Jammer is ook dat de wedstrijdleiding deze afzeggingen soms op het laatst en via
anderen  te horen kregen.
 Dat kan beter..

Deze wedstrijdvorm speel je als team van twee spelers die om-en-om hun slag spelen met één bal.
Een slecht geslagen bal of waterbal moet dan door je teammaatje hersteld worden. Al met al een hele uitdaging om een goede eindscore te maken.

Natuurlijk komen er altijd een paar talenten bovendrijven die zich  kennelijk niets aantrekken van het slechte weer en deze spelvorm.
Zo ook de winnaars Sandra en Teun van der Poel.  Aanvankelijk dachten zij niet te hoeven spelen omdat hun
flightgenoten uitvielen maar kwamen toch even kijken.
En kijk, met een score van netto 71 slagen presteerden zij boven verwachting.
Behalve twee mooie bokalen en flessen bubbels mogen zij een jaartje de wisselbeker afstoffen.

Dirk Hermus en Theo Berkhout werden 2e met 72 slagen en Joop en Mark Daniëls 3e met 74 slagen. Goed gedaan!
Willen jullie bij het inschrijven volgend jaar het vakje “droog en zonnig” wel aanvinken?

Ook werd Sandra van Dongen na ruim 14 jaar WECO in het zonnetje gezet met een mooie bos bloemen en groot applaus van alle "weekendspelers".
Vanaf 2022 hoeft Sandra geen organisatorische rol meer te vervullen voor de WECO en kan zij gewoon lekker ballen!

Voor alle foto's zie het fotoalbum van de WECO: klik HIER

Groet van de WECO.