Matchplay kampioenschappen 2021: verslag

Op zondag 19 september hebben de clubkampioenschappen Matchplay plaatsgevonden.

Onder een strakblauwe lucht was het goed spelen, gelijke kansen voor iedereen op een prachtige golfbaan..

12 spelers mochten vroeg aantreden in de ochtend voor de halve finales, dezelfde 12 voor de finales en troostfinales in de middag:
2 keer 18 holes dus.. en indien nodig kan er hier en daar nog een play-off bijkomen op hole 10...

Er moest hard gestreden worden en dat werd heel duidelijk in de uitslagen van alle finales:

In het Netto klassement won Wim Rietveld weliswaar met 6/5 van Jaap Snoek, maar Han Hordijk kon pas op hole 18 1-UP noteren tegen Jos Hermans.
In de finales was het al even spannend: Jos won met 1-UP van Jaap Snoek voor plaats drie en Wim Rietveld won met 1-UP van Han Hordijk voor plaats 1. Han werd dus zeer verdienstelijk tweede.

Wim van Winden haalde de finalisten binnen en eerde het prachtige spel van de heren!  Wim Rietveld is dus de Netto MP-kampioen van 2021.  Hij dankte de WECO voor de leuke opzet van de Netto Matchplay.

In het Bruto klassement Dames vergde Jacqueline 't Hoen in de halve finales het uiterste van Jannie Zeeman. Jacqueline speelde steady en goed, maar verspeelde een paar puntjes op de tweede 9 waardoor Jannie terug kon komen en op hole 17 1-UP kwam te staan. Met een 'halve' op hole 18 behield Jannie de voorsprong en mocht op voor de finale.

In de andere halve finale had Karin met 5/4 het betere spel en won daarmee van Sandra van Dongen.

In de troostfinale een leuke strijd tussen Jacqueline en Sandra, waarin Jacqueline met een 3/1 eindzege de derde plaats opeiste.
In de finale tussen Jannie Zeeman en Karin v.d. Sande speelde Karin mooi, maar ook wisselend: mooie lange slagen werden afgewisseld met wat foutjes, waarvan Jannie profiteerde en zelf weer wat meer puntjes op de i kon zetten: gestaag werd een voorsprongetje uitgebouwd tot een 5/3 zege op hole 15.  Jannie Zeeman is dus wederom de Bruto MP-kampioene, Karin een mooie tweede.

In het Bruto klassement Heren streden Maarten ter Laak en Arthur van Schaik om een plek in de finale: Arthur maakte er al eerder graag play-offs van en zo ook dit jaar.
Maar nu won hij die! 1-Up voor hem in de halve finale.
Ook tussen Paul v.d. Stadt en Marcel Buurman een spannende halve finale en ook een nipte zege: 1-UP voor Paul.

In de troostfinale een spannende strijd tussen Maarten ter Laak en Marcel Buurman om plek drie. Maarten trok deze wedstrijd naar zich toe met 2/1 en wordt dus derde.
De zinderende strijd tussen Arthur en Paul, om plaats 1 en 2, werd in een apotheose op hole 18 beslecht. Het bepalende puttje werd gemist door Arthur en Paul pakt de winst met 1-UP.
Paul van de Stadt is dus de Bruto MP-kampioen van 2021. Hij werd geroemd door de nummer twee, Arthur.

De kampioenen werden gefeliciteerd door onze voorzitter Wim en de WECO!  Bijgewerkte schema's zien? klik HIER

Dank aan alle deelnemers van de Toeschouwersronde voor hun aanwezigheid als publiek en de felicitaties voor de winnaar Stefan, die maar liefst 44 STB speelde: knap!

Alle prijswinnaars op een rijtje:

Op dezelfde dag is ook de Order of Merit 2020 uitgereikt aan Marcel Buurman: hij bleef de nummer twee maar liefst 20 punten voor in het klassement.

Dus veel wedstrijden gespeeld en heel vaak goed gescoord: : chapeau!

De top-5:

Namens de WECO dank aan iedereen die bijdroeg aan deze fantastische dag!

Voor meer foto's zie de foto galerij van de WECO (met dank aan Han!)