Matchplay Kampioenschap 2023: de derde ronde en op naar de finales!

De derde ronde van het Matchplaykampioenschap is in volle gang en levert begin september de finalisten op voor de halve en hele finales op 17/9.

Bij de dames bruto is al bekend wie het laatste weekend spelen: dat zijn Amira, Jannie, Sefi en Jannie: vanwege het beperkte schema hebben zij reeds onderling de halve finale gespeeld en spelen zij op 17/9 alleen de finale en troostfinale.

Bij de heren bruto en de mixed netto worden op 17/9 de halve finales 's morgens, de finale en troostfinale 's middags gespeeld.

Vooruitlopend aan de middagrondes spelen we de zg. Supporterswedstrijd: een leuke teamwedstrijd voor de afvallers en andere liefhebbers, die de finalisten willen "binnenhalen" en samen willen eren na hun middagrondes..
Daar maken we een "TexasKansas" Scramble 3-bal wedstrijd van, met als bijzonderheden: allen vanaf Rood, teamhandicap 50% van "average",
per persoon moeten minimaal 5 afslagen worden gekozen/geturfd, maar bovendien geldt dat degene van wie de afslag gekozen wordt, óók die hole als enige op de green moet putten. Zolang de gekozen bal nog buiten de green ligt, mag dus iedereen die bal nog spelen (ook met de putter).
Dus eerst zelf spelen, dan applaudisseren voor de nummers 1 t/m 4 per MP-klassement. Doe mee, want we hebben natuurlijk graag zoveel mogelijk mensen op het terras!

Groet van de Weco.

Ga terug