Groene hart wedstrijd 2021

Donderdag 22 april 2021: Groene Hart wedstrijd Golfclub Hitland..

Bij deze wedstrijd werden alle deelnemers verblijd met een plantje gesponsord door 2 tuinders uit Boskoop. Al 15 jaar sponseren deze twee aardige mannen de plantjes. De dag begon nogal koud met een stevig windje. Desondanks was eenieder goed gehumeurd en vrolijk. Ik had een starttijd om 11:30 samen met Joke Lutterman en voor ons een nog onbekend iemand. Bij hole 3 aangekomen zagen we een briefje hangen waarop stond dat men op zoek was naar 2 voortvluchtige mannen. Wat deze 2 mannen op hun kerfstok hadden was voor Joke en mij onbekend. Gelukkig stond er ook een foto bij zodat het signalement vrij duidelijk was.

Het ging om 2 Blanke mannen het signalement luidt als volgt:

Verdachte 1:

· Man 70-75 jaar
· Witte huidskleur
· Normaal postuur ongeveer 1.80 lang
· Droeg donkere kleding
· Donkere jas
· Trui met golflogo.

Verdachte 2:

· Man 70-75 jaar
· Witte huidskleur
· Normaal postuur ongeveer 1.90 lang
· Droeg donkere kleding
· Brildragend

Joke en ik bleven om ons heen kijken en waren behoorlijk angstig. En wat schept ons verbazing toen wij bij hole 14 aankwamen? Onze flightgenoot ging op een bankje zitten en verwaarloosde zijn vermomming. Hij voldeed aan het signalement! We hebben gelijk 112 gebeld. De politie heeft toen een helikopter ingezet. Omdat het om nogal gevaarlijke mannen ging die ieder jaar plantjes uitdelen besloot de politie ook het leger in te zetten. Wij zagen de Politie- en Legerhelikopter in de lucht op zoek naar een landingsplekje. Joke en ik waren bang dat de man de benen zou nemen en besloten hem te arresteren. We hebben de man met onze jas en vest aan handen en voeten vastgebonden op het bankje neergezet in afwachting van de politie. Meneer is natuurlijk enorm geschrokken en reageerde nogal verbaasd. Terwijl wij stonden te wachten zagen we achter ons een man aankomen die voldeed aan de volgende daderbeschrijving. Blijkbaar waren deze twee heren van plan om samen onopgemerkt er een gezellig dagje van te maken op de golfbaan.

Ook deze man hebben wij gearresteerd met de armen aan elkaar vastgebonden en goed in het vizier gehouden. Aangezien wij geen vuurwapen, handboeien of pepperspray bij ons hadden hebben we de mannen met onze Driver en putter in de aanslag in bedwang gehouden. Na uitvoerig overleg met de officier van Justitie hebben we uiteindelijk beide mannen overgedragen aan de seniorencommissie van de golfclub

De politie heeft samen met de commissie de camerabeelden uitgekeken om vast te stellen dat we met de juiste daders te maken hadden.

En zo hadden wij met de daders wederom een reuze gezellige Groene Hart wedstrijd 2021.

Rien en Theo namens allen bedankt voor de plantjes uit Boskoop!!!!!

Soemitra Sukhraj

De foto's zijn te vinden in de fotogalerij van de Senioren commissie.

Ga terug