Dinsdag Damesdag

Presteren is prima, meedoen is belangrijker en gezelligheid is altijd troef!

De dames van Golfclub Hitland spelen hun wedstrijden op de dinsdag.

Gedurende het jaar organiseert de damescommissie de dameswedstrijden. Verdeeld over het seizoen zijn er seriewedstrijden afgewisseld  met alle mogelijke funwedstrijden. In de zomer strijden de dames om de eer, dagprijs en de trofee (finale) bij de ZomerEclectic (strokeplay) of bij de ZomerKampioenschappen (Stableford). Afhankelijk van de baancondities zijn de seriewedstrijden in principe qualifying. Bij de diverse funwedstrijden is er een bijzonder element aan de wedstrijd toegevoegd; bijv. bij de 3-stokken mogen er niet meer dan 3 stokken in de tas zitten, bij de Vlaggenwedstrijd bepaalt de plaats van de vlag de winnaar. Eenmaal per jaar staat ook een matchplay wedstrijd op de agenda. En op de derde dag van september is het Prinsendag en gaan de dames met hun Prins de baan in. Funwedstrijden zijn non-qualifying. Tijdens de wintermaanden organiseert de damescommissie de seriewedstrijd WinterKampioenschappen. Daarnaast zijn er ‘Wild’-, Pepernoten- en de Nieuwjaarswedstrijd  als funwedstrijd te melden. Elke wedstrijddag eindigt met een prijsuitreiking, waarbij naast de 1ste,  2de of 3de  plaats ook de neary, laery en de longest gehonoreerd worden. Bij de wedstrijden zijn er altijd commissieleden aanwezig om u met raad en daad bij te staan. Wij hopen veel dames te mogen begroeten.

Tot ziens op dinsdag! De Damescommissie

Terug naar het commissies overzicht