Sinterklaas geheim (?)

“Kan je een geheim bewaren?” Ja, knikte ik naar onze “regelaar”. “Ik ook!” Zei hij.

Op het laatste moment bedacht ik dat zingen bij het Sinterklaas toernooi van de Senioren hoort. Mijn enige kans om ook met mijn geliefde mandoline te tokkelen. Dus, mandoline ook mee.
De weersvoorspellingen kwamen uit:  windstil weer en een speelbare golfbaan voor de negen holes die we speelden.

Aan de inschrijftafel zat ene Piet de scorekaarten uit te delen. Jacqueline kwam naast mij zitten en vertelde dat zij nog nooit zo vroeg aanwezig was….. klopte haar hartje een slag sneller?
Zij fluisterde mij in het oor: “Hij komt!”
“Hoe weet je dat?” , vroeg ik. En jawel hoor zij verklapte mij wat ik al wist en waarvan ik dacht dat ik wel bijna de enige was……
En zij fluisterde: “Ik heb het voor mij gehouden!”

Om een gezellige golfmiddag rond te vertellen…… heerlijke banketstaaf bij binnenkomst in het clubhuis en een drankje van de Commissie.
Scorekaarten ingeleverd. De kanshebbers informeerden bij elkaar hoeveel Stableford punten zij wel/niet gescoord hadden.
Goed, de mandoline maakte wat lawaai en de geluidsinstallatie van HIT deed ook zijn best om de sfeer te verhogen.

De commissie voorzitter had een overhemd aangedaan en droeg een rijmend gedicht voor! Hij keek soms even op om te kijken of alles naar wens verliep… en ja hoor… hij sommeerde: “Kom nou binnen!”

Ik keek om en zag de goedheiligman in volle lengte de deur binnenstappen gevolgd door WITTE PIET die net bij de kapsalon was geweest. Prachtige wolk zilverwitte krullen met een feestelijk lint erdoor.

Het mooiste was wel dat Sinterklaas begon met klagen over de slecht ingevulde scorekaarten. Was echt iedereen zijn bril vergeten? Of eh .. soms nog steeds niet aan de bril?
Eyewish en Pearl weten daar wel raad mee. En tellen, optellen.  De spanning steeg toen de “hidden holes” 4, 7 en 8 afgetrokken moesten worden van de score!

De leukste flight werd naar voren geroepen en kreeg een telraam. Er waren winnaars die een speculaas staaf ontvingen. Iedereen kreeg een chocoladeletter en ... het was reuze gezellig.

Mijn advies aan de Sint is wel, als je wilt komen is de verrassing groter als je de signalen vooraf niet te opvallend in de Commissie kamer hangt, zeker omdat de dames daar ook gebruik van maken...!

Groet,  Marijke Woudenberg.