Onze Golfclub en Golfpark Hitland

Golfclub Hitland speelt op de 18 holes Golfbaan Hitland, gelegen in het natuurgebied Park Hitland, tussen Capelle aan den IJssel en Nieuwerkerk aan den IJssel (gemeente Zuidplas). Eigenaar en exploitant van Golfbaan Hitland is het Recreatieschap “Hitlandbos”.

Golfbaan Hitland beschikt naast een 18 holes baan tevens over een 9 holes par 3-baan, alsmede een vrij toegankelijke, verlichte driving range, twee oefengreens en een chipping green met oefenbunker.

In het Golfhuis bevinden zich behalve restaurant "HIT Eten en drinken", met groot terras,  de kleedkamers met douches, vergaderruimtes en het kantoor van het recreatieschap met de balie van de caddiemaster.

Golfclub Hitland, in 1993 opgericht als Golfclub Van Rijckevorsel, heeft al jaren de A-status, toegekend door de Nederlandse Golf Federatie. De club heeft ca. 250 leden, waaronder zo’n 15 jeugdleden. De naam van de vereniging is op 24 januari 2011 statutair gewijzigd in Golfclub Hitland.

Ieder lid kan deelnemen aan door Golfclub Hitland georganiseerde wedstrijden en/of overige activiteiten zoals regelavonden en regelexamens.

Op onze website staat veel informatie over onze club en over het lidmaatschap. Mochten er na uw bezoek aan onze website nog vragen zijn, stuur dan een mail naar: secretariaat@golfclubhitland.nl

Je bent welkom!