Jaartrofee Stableford voor "Stichting Zuidplas Helpt": verslag 3 september

De wedstrijd om de Jaartrofee op zaterdag 3 september had dit jaar als doel een mooi bedrag te doneren aan de Stichting Zuidplas Helpt

De Stichting Zuidplas Helpt steekt een helpende hand toe aan mensen die in een situatie belanden waar zij hulp nodig hebben.

Helaas was de opkomst wat teleurstellend met slechts 13 deelnemers, maar zij konden wel genieten van een heerlijke warme en zonnige dag.

Om de donaties een speels aspect te geven was er besloten om de deelnemers de kans te geven om vals te spelen, maar met een "straf" voor elke “cheat”. Zij konden bijvoorbeeld voor €2,50 een Mulligan kopen of een gemiste putt opnieuw doen.
Of ervoor kiezen om voor € 15,00 een gratis drop-out van alle strafschopgebieden te krijgen. Zij konden ook een extra vrijwillige donatie geven. De kans om te "cheaten" werd veel gebruikt, met het voordeel voor Stichting Zuidplas Helpt in het achterhoofd. De individuele "boetes” werden na de wedstrijd verzameld en afgerekend.

Ook het inschrijfgeld voor de wedstrijd werd gedoneerd aan het goede doel.

In totaal hebben wij met elkaar €345 verzameld voor de Stichting Zuidplas Helpt en dat is met het toch kleine startveld een geweldig resultaat!

Het bestuur van Golfclub Hitland heeft dit bedrag met €255 opgehoogd, zodat een mooie totale donatie van €600 wordt gedaan aan Stichting Zuidplas Helpt!

De winnaar van de wedstrijd was Cassie Pienaar, die met 36 Stableford punten naar huis kon gaan met de Jaartrofee en een "geheime" prijs waar hij later thuis van kon genieten.

WECO wil namens Stichting Zuidplas Helpt alle deelnemers bedanken voor hun vrijgevigheid en het steunen van mensen die het moeilijk hebben in deze tijden.

Groet van Stefan en Cassie!