Greensome op zondag 21 januari: AFGELAST

Naschrift : deze wedstrijd is vanwege de baanconditie  en weersvoorspelling AFGELAST.

Als het weer en de baan het toestaan, spelen we op zondag 21 januari een Greensome.

Leuk om even een toelichting te geven, want dat spelen we niet zo vaak (met uitzonderling van de competitiespelers).

De greensome van zondag 21/1 wordt gespeeld met  teams van twee en met 2 teams (dus 4 spelers) in een flight, die elkaar marken. Op iedere hole slaan beide spelers van één team af. Zodra er is afgeslagen bepalen de spelers onderling welke bal het best ligt om verder geslagen te worden. Het andere team doet dat ook.  De speler waarvan de afslag niet gekozen is speelt de gekozen bal verder. Na deze slag speelt de andere speler verder, net zo lang totdat de bal in de hole ligt. Je noteert je bruto score en je Stableford score o.b.v. je team playing handicap.

Op de volgende hole slaan beide spelers weer af en wordt er wederom gekozen welke speler de beste afslag heeft geslagen. Daarna gaat de andere speler verder enzovoorts totdat de bal in de hole ligt.

We spelen Stableford, met een 50% verrekening, allen vanaf de RODE Teebox.

En we spelen uiteraard met Winterregels: voor die toelichting klik HIER.

Voor degenen die meedoen: veel plezier!

Jannie Zeeman en Alex Stewart, WECO.