Clubkampioenschap Fourball 2023: verslag

Clubkampioenschap Fourball

Met welhaast perfect golfweer werd dit kampioenschap op eerste Pinksterdag gespeeld. Een prachtig zonnetje, een bijzonder goed onderhouden baan en een matige wind, wat wil een golfer nog meer! Het was voor de organisatie overigens nog een hele toer om uiteindelijk 16 koppels aan de start te krijgen. Een deel van de fanatieke hap was op stap in Zweden om daar de “Sweden Masters” te spelen en we hadden veel concurrentie van bezigheden in het Pinksterweekend.

Uiteindelijk ging het om de spelers die er wel waren. Met een uitzonderlijk goede score van 42 stablefortpunten en door hun lage playinghandicap van ieder slechts 7 slagen speelden Rob de Waard en Peter Turfboer slechts één slag boven de baan. De terechte winnaars dus.

De tweede plaats was voor het last-minute koppel Jozé van Rooijen en Martijn Serlie met een fraaie score van 39 sbf. Derde werden Amira Sehovic en Hans de Moor met eveneens 39 sbf. Amira sloeg haar eerste birdie in een qualifying wedstrijd op hole 2, een 400 meter lange par 5.

Volgend jaar hopen we op een ruimere deelname en zorgen we dat dit evenement niet het Pinksterweekend doorkruist.