Senioren Winterkampioenschap 2022-2023: verslag

De winterkampioenschappen zijn ten einde. De lente heeft zich al aangekondigd. Er is 8 maal gespeeld en slechts 1 wedstrijd is uitgevallen.

Het blijven natuurlijk wel winterse omstandigheden op de baan. Zo zijn er winterafslagplaatsen en soms ook wintergreens.

Hoewel ik blij ben dat er gespeeld kon worden is het toch anders dan in de zomer, dus niet het echte golf: je mag de bal oppakken, schoonmaken en plaatsen, waarbij je uiteraard een zo gunstig mogelijk plekje zoekt.

Ik speelde op 9 februari met wintergreens en dan blijkt dat sommige holes bijna 100 meter korter zijn door de winter teebox en wintergreen (bv hole 18).

Dit blijkt voor mij dan de ideale lengte te zijn (ook hole 1) en sla ik in twee slagen op de green (par 4). De par 3 holes zijn in 1 keer te halen. Dat resulteerde die dag in 52 punten! Hiermee bedank ik de wedstrijdleiding en alle flightgenoten.

Het was een mooie winter...

Groet van Frans Wessel.

De uitslagen van de winterkampioenschap 2022/2023:

Handicap 0.0 t/m 26.9:

1. Frans Wessel          218 punten

2. Willem Kaat           201 punten

3. Ton Somers            194 punten

Handicap 27.0 t/m 54

1. Marjan Hermann  194 punten

2. Dick Trouw           183 punten

3. Charles v.d. Does  180 punten

Allen gefeliciteerd!

Helaas was Willem Kaat al weg, dus hij ontbreekt op de foto.