Fun wedstrijd Senioren

Golfclubs “Te Koop”- Senioren FUN wedstrijd

Het was weer eens tijd om een FUN wedstrijd te houden en dat is een 4 stokken wedstrijd geworden: Vier stokken inclusief de putter..

Voor meerdere mensen best lastig te bepalen wat er nu mee zou moeten in de tas. Wat zou het missen van die andere 10 stokken als resultaat geven?

Eerst nog een anekdote.

In een flight waar 2 spelers in een geprepareerde handicart (afscheiding in het midden) door de baan gingen is het volgende voorval vastgelegd. De dame in de flight positioneerde zich voor een approach shot naar de green van de 8e hole. De cart stond rechts naast haar, waar de andere cart gebruiker in was blijven zitten (achter het plastic scherm). Het shot naar de green schoot met het nodige kabaal 90 graden naar rechts, via het dak van de cart, door de kleine opening boven het scherm, naar de kant waar de andere speler zat en zonder hem te raken naar de fairway!!!

We hebben ons verbaasd hoe vreemd het kan gaan als je de bal niet goed raakt. Was dit de handigste manier om je bal uit de rough naar de fairway terug te spelen?

Zijn dit nou 2 strafslagen?

Voer voor de regelcommissie, maar we hebben wel veel pret gehad over deze opmerking. (De namen van de betreffende speelster en medespelers is bekend bij de redactie).

Verder werd een prachtige birdie gespeeld op de eerste hole door Peter van Oosten, die een slag van een meter of 60 in de hole zag verdwijnen. Proficiat.

Dan de scores.

Veel spelers lijken geen 14 stokken nodig te hebben en dat hebben we al eerder in soortgelijke wedstrijden mogen constateren!

De uitslagen zijn als volgt

1e categorie handicaps:

1e Sefi Vesters (playing handicap 23) 38 stableford punten

2e Jaap Snoek (playing handicap 23) 37 stableford punten (laatste 6 holes 12 punten)

3e Toshi Waki (playing handicap 24) 37 stableford punten (laatste 6 holes 11 punten)

2e categorie handicaps:

1e Selma van der Berg (playing handicap 35) 39 punten

2e Karel Kleinoot (playing handicap 41) 34 punten

3e Gert Jan de Jong (playing handicap 38) 31 punten (meerdere scores 31 punten, maar beste laatste 3 holes -9 punten)

Een leuke wedstrijd met mooie flights, met mooi weer en een prachtige baan.

Wat willen we nog meer….