Dames Zomer Eclectic finale 2022, verslag 23 augustus

Nietsvermoedend zat ik dinsdag na de eclectic wedstrijd op het terras te genieten van een groene ice tea, want het was behoorlijk warm geweest om 18 holes te lopen. Dat had ik nog wel volgehouden, maar mijn spel was er niet op vooruit gegaan.

Nu houd ik me toch al niet zo bezig met de scores, want heel vaak zorgen die niet voor veel opwinding en ik wil liever onbekommerd blijven spelen. Ik had in de 2e flight gelopen met Jozé en Jannie en we zaten al vroeg op het terras.
Jannie had ons na de 1e 9 holes verlaten, dus schoven we bij de dames van de 1e flight aan en toe was het wachten totdat iedereen binnen was en de damescommissie aan het tellen kon beginnen. Dat was een hele opgave omdat de computer hen in de steek liet en na 6 eclectic wedstrijden moest er dus veel handmatig verrekend en geteld worden.
In de tussentijd lieten wij ons de drankjes goed smaken en langzamerhand liep de spanning onder de dames flink op: wie zou de dagprijs gewonnen hebben, de 2e en de 3e prijs, de neary en de leary maar bovenal wie was de winnares van de Zomer Eclectic 2022?

Bekende namen kwamen naar voren: Agnes, Soemi en Nell, Selma en nogmaals Agnes. Dames om me heen begonnen veelbelovend naar mij te kijken, maar zoals eerder gezegd heb ik mij nooit in de uitslagen verdiept en ik nam nog maar eens een slok van mijn groene ice tea. Totdat ik opeens Anneke hoorde en daar ik de enige was die zo heet, moest Regina mij wel bedoelen! Totaal overrompeld en overdonderd stond ik op en mocht uit haar handen de werkelijk schitterende trofee ontvangen met de inscriptie "Winnares Zomer Eclectic 2022"!

Inmiddels is het een beetje ingedaald en heb ik me ook in de telling verdiept en ik begrijp nu ook hoe ik op de 1e plaats terecht ben gekomen. Soms is het dus niet zo erg als je Playing Handicap 51 is!!

Dames van de commissie: bedankt voor al die mooie damesdagen en het vele telwerk!

Groet van Anneke Schep.

Uitslag: