Fun dagen bij dames Hitland

Fun wedstrijden dames in mei 2021

• Dinsdag 11 mei Texas Scramble
  • Dinsdag 25 mei Drie Stokken Wedstrijd

De captain van het winnende team, bestaande uit Soemie Sukhraj, Jozé van Rooijen en Lannie Kempers, kijkt terug op de jaarlijkse wedstrijd Texas Scramble.

Op de tee van hole 1 bedenken zij een gezamenlijk strategie hoe het spel te spelen. In ieder geval moet elke hole minstens een bogie opleveren; een dubbel-bogie past niet in de gekozen aanpak en een eventuele par is zonder meer een cadeau.

Het motto van het team is: "Wie gelooft in eigen kunnen slaat de bal zelden mis!"

Met dit positief uitgangspunt gaat de wedstrijd van start. Met plezier, maar ook serieus  flaneren de dames over de golfbaan. Dankzij de meesterput van Lannie wordt hole 2 met een par uitgehold. Al vroeg in de wedstrijd een cadeau. Enigszins onder druk moet Jozé op hole 17 haar laatste verplichte afslag doen. Mocht de bal in het water geraken zal zij persoonlijk in de sloot op hole 18 belanden, aldus de waarschuwing van de captain. Voorafgegaan door wat schietbedjes belandt de drive van Jozé mooi op de fairway en blijft zij verschoond van de zwempartij. Met zijn drieën hebben zij vrolijk, blij en af en toe biddend de 18 holes gelopen en de wedstrijd gewonnen. Conclusie: het motto van de dag heeft echt gewerkt!

Met een redelijk lege tas, slechts 3 stokken (incl. putter!) de baan in gaan, is best wel een uitdaging. Welke club neem je mee en welke laat je thuis? Iedereen maakt haar eigen afweging. Een houten 3 in plaats van de driver? Geen putter, maar uitholen met een ijzer? Een kort ijzer of toch liever een wedge?

Vanwege de weersverwachting en het format van de 9 holes wedstrijd doet slechts een klein aantal  dames (19) mee. Het weer in de ochtend valt  alleszins mee, droog en soms schijnt zelfs een zonnetje. Sylvia van de Cammen en ik, Jacqueline ’t Hoen, bijten het spits af en gaan even voor negenen van start. In mijn tas zitten een hybride 4, P-wedge en de putter. Soms mis ik wel even een ijzer 7 of 8,  maar al met al niet onoverkomelijk.

Genietend op het terras van een heerlijk kopje koffie, zien Sylvia en ik iedereen terugkomen en verzamelen wij de kaarten met vermelding van de gebruikte stokken. Wellicht biedt dat informatie voor een volgende Drie Stokken. De range van behaalde scores loopt van 5 tot en met 19.  Bij nadere beschouwing blijkt mijn drietal geen slechte keuze, mijn score is onverwacht goed. Met slechts 3 stokken kom ik binnen met 19 punten. Ik blijf natuurlijk wel met de vraag zitten, wat ik met al die andere stokken in de tas moet doen?

Ga terug