Dames Winterkampioenschap 2020–2021

De afgelopen winter was (op één winterse week na!) vooral erg nat, waardoor dikwijls geen trolleys de baan in mochten. Met als gevolg dat vele dames helaas moesten afzeggen voor de wedstrijd. Een aantal dames bleef en speelde dapper de alternatieve 9 holesroute, die uiteraard geen onderdeel uitmaakte van de serie wedstrijd Winterkampioenschappen 2020 – 2021.

Begin maart was de laatste wedstrijd van de serie. Vijf van de zes gespeelde wedstrijden (twee 9 holes en vier 18 holes) tellen mee voor het kampioenschap. Het laagst behaalde resultaat komt te vervallen. Per wedstrijd krijgen de eerste tien spelers punten toegekend, van 10 tot 1. Met andere woorden de winnaar krijgt 10 punten en nummer tien 1 punt.

De eerste wedstrijd op 6 oktober werd gewonnen door Nellie Hermans en zij gaat aan kop. De tweede wedstrijd wint Soemi Sukhraj en neemt even het stokje over. Maar nadien komt Nellie wederom aan de leiding en staat deze plek ook niet meer af.

Kortom:

Winnaar Winterkampioenschappen 2020 – 2021 Nellie Hermans (38 punten)
Runner up: Jannie Zeeman (34 punten)
Derde plaats: Agnes Heijster (30 punten)

Vanwege de Corona-maatregelen zal de overall prijs op een later tijdstip worden uitgereikt.

Groet vanuit de Damescommissie.