Jaarlijkse uitgaansdag van de dames 2020: Rijswijkse golfclub

Alle 26 deelneemsters werden vanaf 10.15 uur welkom geheten op de Rijswijkse golfclub. Niet alleen voor mij een nieuwe baan, maar ook voor veel andere dames een nieuwe uitdaging. De dag begon miezerig, maar het was spoedig droog en met 18-20 graden, nauwelijks wind, was het perfect golfweer.

Na de gebruikelijke koffie met gebak werd om 12.00 uur gestart.

De baan was in prima conditie, lange holes, brede fairways, vrij vlakke greens, maar genoeg bunkers en waterhindernissen.

Ik vertrok met Yolanthe en Elly (K) als gezellige flightgenoten. Bij mij ging het als een speer, ik zat goed in mijn “scharnieren”, m.a.w. ik had een superdag. Het lijkt wel of een vreemde baan het beste spel in mij boven brengt.

Ook Nellie had een topdag liet zij na afloop weten. Er werd gespeeld om de neary, de longest, stableford punten en het aantal putts.

Voor het diner was een tafelindeling gemaakt van 4 personen  i.v.m. de Corona regels. Alles die dag zoveel mogelijk op gepaste afstand. Maar dat maakte de sfeer er niet minder om!

Er werden weer leuke prijzen uitgereikt:

• Sefi: 1ste (40 stableford) en de longest
  • Nellie: 2de (38 stableford) en de neary
  • Willy: (32 stableford)
  • Jacqueline: putt wedstrijd met 31 putts

Daar de Rijswijkse baan als moeilijker is beoordeeld dan Hitland kregen de meeste dames er 1 en vaak meer slagen bij dan gewoonlijk. Hierdoor en ook door de andere kaartindeling, bleken er bij de puntentelling toch lastiger dan gedacht. De resultaten werden gecorrigeerd, dus hierbij de juiste scores.

Graag wil ik de damescommissie hartelijk bedanken voor deze voortreffelijk georganiseerde en gezellige dag.
Regina, hopelijk ben je er volgend jaar weer bij, maar dan ook op de baan.

Groet van Sefi

Voor meer foto's zie de fotogalerij van de dames

Ga terug