Finale Heren Ballenlawine 2022: verslag

Op vrijdag 14 oktober j.lis de finale van de ballenlawine gespeeld. De weergoden leken een druilerige dag in petto te hebben, maar niets bleek minder waar. Na een paar holes konden de paraplus weer in de tas en brak de zon zelfs af te toe door.
Nog opmerkelijker was de temperatuurstijging zodat velen weer in hun poloshirt de baan te lijf gingen. Een aangenaam sluitstuk van een seizoen dat begon met sneeuw en onweer.

Maar die baan was zwaar. Net gemaaid, met een kletsnatte rough en greens die met een deken van fijne druppeltjes bedekt waren. Erg hoge scores leverde deze baancondities daarom niet op met een gemiddelde van 25,7 stablefordpunten.
Gert Jan van Rooijen  verzilverde zijn uitslag van 35 punten met de dagwinst.

Het leukst was natuurlijk de spreekwoordelijke lawine van ballen die tijdens het diner door Ed en Ries verdeeld werden. Ondanks de lagere opkomst van dit seizoen werden 372 golfballen uitgereikt.
De spelers van birdies, nearies, snoekies en de shot of the day werden beloond voor hun prestatie met een sleeve. De dagwinnaars van de tien gespeelde wedstrijden in deze competitie ontvingen een cadeaubon. Nieuwkomer Bart Schimmel zakte met enorme scores van handicap 47,5 naar 38,5 maar zijn stortvloed van punten bleek toch onbereikbaar voor de rest van het spelersveld. Bart kreeg daarmee 4 dozen Callaway Supersofts. De runners-up 2 tot en met 15 ontvingen telkenmale minder ballen en kunnen vooruit in het nieuwe seizoen dat aftrapt op 31 maart 2023.

Voorafgaande aan de prijsuitreiking is Ries Rook in de bloemetjes gezet nu hij terugtreedt als voorzitter. Hij heeft 8 jaar de kar met verve getrokken voor de activiteiten van de heren. Omdat winnaar Bart er niet was mocht Ries het iconische groene jasje voor deze avond als ere-tenue dragen en kreeg hij van de herencommissie een perfect bij hem passend poloshirt. Ries, bedankt!

Op naar het volgend seizoen, de Herencommissie.